Et kig i denne måneds goodiebox: april '18

Vores ophold på Hyatt place Taghazout bay

hyatt-place-1

Set i bakspejlet havde det nok været smart at skrive de her marokko-indlæg mens det stadig stod helt frisk i min hukommelse, men tiden og overskuddet har simpelthen ikke lige været der. Jeg skal dog gøre mit bedste for at gengive vores oplevelser så godt som muligt alligevel!

Som jeg nævnte i et tidligere indlæg var det ret sent at jeg besluttede mig for at tage med på turen og derfor blev hele forberedelse processen selvfølgelig også forhastet. Efter at jeg havde sagt endeligt ja og givet mine oplysninger til booking af fly og hotel gik der flere dage før jeg modtog det endelige program og hvis jeg skal være ærlig, så var jeg faktisk lidt i tvivl om turen blev til noget, men eftersom at jeg allerede havde været på pressetur til marokko med marokkoeksperten før, tog jeg chancen og tog fri fra mit arbejde.

Da programmet endelig kom var det første jeg gjorde selvfølgelig at google hotellet som vi skulle bo på, Hyatt place Taghazout bay, som ligger cirka 15min kørsels uden for Agadir. Og hold nu op hvor så det lækkert ud! Det var på alle måder meget anderledes fra det sidste hotel som vi boede på, Atlantic palace og selvom det også var virkelig lækkert og med mere autentisk marokkansk stemning, så glædede jeg mig alligevel meget til at besøge Hyatt, som er lidt mere luksus præget og eftersom at det er en kæde, var det selvfølgelig ikke helt så marokkansk indrettet.

Vi ankom til hotellet onsdag aften, hvor vi lige fik 10 min til at finde vores værelser og friske op, inden vi skulle ud og have velkomst drinks i en af deres private villaer, hvor overstående billeder er taget. Alle villaerne var alle udstyret med egen pool og teresse og her var der linnet op med massere snacks, pindemadder og drinks, så vi fik lagt en god bund inden vi skulle videre til aftensmaden som var en stor buffet på selve hotellet. Maden generelt var ikke noget at råbe hurra for, men der var noget for en hver smag, så det var bestemt ikke sådan at vi gik sultne i seng og udvalget skiftede fra dag til dag, så man blev ikke træt af det selvom vi spiste der flere aftner.

hyatt-place-2

Processed with VSCO with dog1 preset

De efterfølgende dage havde vi et tæt pakket program udenfor hotellet, så vi fik først rigtig mulighed for at nyde den fantastiske pool på vores sidste dag hvor vi havde en del fritid. Det var virkelig lækkert og tiltrængt at koble godt og grundigt af og lige få muligheden for at få en lille smule kulør inden turen igen gik til denmark.

Området omkring hotellet brugte vi ikke så meget tid i, men selve hotellet havde både en rigtig fin spa afdeling og deres egen golf club som vi også besøgte kort. Derudover var der mange surf strande i kort afstand til hotellet og der kørte shuttle busser ind til Agadir med jævne mellemrum, så der var bestemt mulighed for at komme ud og lave andet end bare at dase ved den lækre pool.